søndag den 16. august 2015

Hej!

Hey!

Mit navn er Mette, og jeg vil komme til at lave et par indlæg en gang imellem.

Jeg er 24 år, og skal til at studere Peace and Conflict Studies i Malmø. Mit mål er at komme til at arbejde indenfor diplomati eller i en NGO, som laver arbejde i Mellemøsten, og derfor begynder jeg også på arabisk aftenskole omkring samme tid, som jeg starter på studie. Jeg har brugt de fire sidste år på at arbejde og rejse, og jeg har nydt (næsten) hvert sekund.

Jeg spiser overvejende vegansk, men blander også lokal, økologisk ost, gedemælk, en gang imellem æg fra fritgående høns og honning ind i min kost. Det hele startede rigtigt, da jeg var 13 år, men det tog mig flere år at gå fra at spise kød til at være pescotar til at være helt vegetar - mere om det snart.
  Efterhånden har tankegangen, som ansporede mig til at spise vegetarisk, også bredt sig til andre dele af mit liv, og jeg prøver at leve bæredygtigt, økologisk, simpelt og naturligt i så stor udstrækning, jeg kan gøre uden at ofre job, mit sociale liv eller trække mig helt tilbage for at leve som en hermit i skoven.

For mig er det her den eneste måde at leve på. Det er den eneste måde, hvorpå jeg kan se mig selv i øjnene uden skam. Min krop har det bedre, og jeg ved, at jeg kan træde på græsset med lidt bedre samvittighed.

God søndag.

6 kommentarer:

  1. Hej Mette. SÅ fedt du gider joine os. Vi glæder os meget til at læse dine indlæg! :)
    Velkommen til :)

    SvarSlet
  2. Hej Mette. Tak for din intro der. Hvad regner du med at skrive om? Hilsen Tine

    SvarSlet
  3. Tak Marco!

    Og hej Tine! Jeg har et par idéer til indlæg, som spænder fra simple opskrifter og tips til vegetarisk madlavning, lidt mere "filosofiske" eller personlige indlæg og opskrifter på hjemmelavede kropsplejeprodukter :) Er der noget bestemt du gerne vil/ikke vil høre om?

    KH Mette

    SvarSlet
  4. Hej igen. Det lyder spændende.
    Hvis du få lyst må du gerne på et tidspunkt skrive lidt om hvordan du har klaret din familie. Jeg er ikke selv så gammel (14 år) og jeg kæmper nemlig lidt med dem :).
    Hilsen Tine.

    SvarSlet
  5. Det kan du tro, at jeg vil - jeg har faktisk halvvejs skrevet et indlæg om det, som ligger klar snart. Jeg kæmpede nemlig også med min familie - og også med en masse ikke-familiemedlemmer - i starten og gennem årene, så jeg ved præcist, hvad du føler og vil meget gerne dele mine oplevelser, hvis det kna hjælpe en smule :)

    SvarSlet
  6. Hej Mette.Det kan det helt sikkert. Mange tak :)
    Hilsen Tine.

    SvarSlet