søndag den 2. november 2014

Jamen, det er jo bare en hund!

Kære venner.

Min kærlighed til dyr er stor.
Sådan er der heldigvis mange der har det.
Samtidig er det et lidt sårbart emne for mange, for hvad handler det egentlig om?

Er jeg et afstumpet menneske, som pga. svigt i livet ikke formår at skabe bæredygtige relationer til "andet" end dyr?

Hvis jeg elsker min hund eller min kat, og oprigtigt tror på at dyr har følelser som vi kender dem, hvordan har jeg så i så mange år kunne spise ko, kalv, gris og rådyr?

Hvis dyr ikke kan tænke abstrakt, er det så ikke lige meget? Bliver min verden så ikke bekymrende forenklet, når jeg bruger så meget tid på dyr?

Kan vi i virkeligheden ikke lære en masse fra dyr? Vi snakker så meget om at vi skal leve nu og være 100 procent til stede i vores samvær. At vi skal sanse verden og det der er foran os. Tillad mig at illustrere med en lille tegning;









Se, alene de fire påstande, kræver fire meget lange indlæg at gå i dybden med. Det er min tanke at det vil ske engang i femtiden og jeg håber de andre skribenter på siden også vil bidrage :).

Jeg har tænkt over hvordan jeg kan komme med nogle sigende ord, til jer der går og har samme tanker.

Tillad mig at citere en ukendt ophavsmand, til disse smukke ord;


From time to time people tell me, "Lighten up. It's just a dog."  Or "That's a lot of money for just a dog."  
 

They don't understand the distance traveled, time spent or costs involved  for "Just a dog".  Some of my proudest moments have come about with "Just a dog".   Many hours have passed with my only company being "Just a dog"  And not once have I felt slighted.  
 

Some of my saddest moments were brought about by "just a dog".   In those days of darkness, the gentle touch of "Just a dog" provided  comfort  And purpose to overcome the day. 
 

If you, too, think it’s "Just a dog", you will probably understand phrases like  "Just a friend" or "just a sunrise" or "Just a promise". 
 

"Just a dog" brings into my life the very essence of friendship, trust,  and pure unbridled joy. "Just a dog" brings out the compassion and patience  that make me a better person.  Because of "Just a dog" I will rise early,  take long walks, and look longingly to the future. 
 

For me and folks like me, it's not "Just a dog".   It's an embodiment of all the hopes and dreams of the future,  the fond memories of the past, and the pure joy of the moment. 
 

"Just a dog" brings out what's good in me and diverts my thoughts  away from myself and the worries of the day. 
 

I hope that someday people can understand it's not "Just a dog."  It's the thing that gives me humanity and keeps me from being 
"Just a man " or "Just a woman". 
 

So the next time you hear the phrase "Just a dog",  smile, because they "Just don't understand"..



Tænk sig hvis der kommer en dag, hvor vi tør skifte "dog" ud med "animal" ....God søndag til jer alle :).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar